Zondag 19 maart 2017: Protos – Schoonebeek 2 – 0  (1–0)

45 min: 1-0 Bram Mittendorff
71 min: 2-0 Michel Overweg

Gehavend Schoonebeek verliest geflatteerd van Protos

Na de zware uitwedstrijden tegen EHS en Weerdinge stond er voor Schoonebeek wederom een pittige uitwedstrijd op het programma, nu tegen Protos. Natuurlijk stond er een basis elf van Schoonebeek klaar, maar de absentie van diverse geblesseerde spelers noodzaakte trainer Arends tot een andere opstelling. Na een gelijk opgaande wedstrijd, waarin eigenlijk geen van beide partijen de overwinning verdiende, ging Protos er uiteindelijk met de 2-0 winst vandoor.

Ondanks de noodzakelijke wijzigingen in de basis elf, opende Schoonebeek goed. Maar gaandeweg de wedstrijd liet scheidsrechter Drost téveel overtredingen onbestraft, waardoor de ziekenboeg nog verder werd gevuld. Onder andere Jan Willem Wubkes en Mart Berends vielen geblesseerd uit. In de eerste helft schiep Schoonebeek zich weinig kansen, maar op slag van rust leek het toch te gaan scoren. Via Jeffrey Berens rolde de bal voor de voeten van Jesper Swieters, maar diens schuiver werd gepareerd door doelman Tim Bakker van Protos. Ook Protos creëerde weinig kansen, maar kwam direct na deze grote Schoonebeek kans wel op voorsprong. Een hoge bal door het centrum werd met het hoofd verlengd door Bram Mittendorff, en de bal vloog over de uitgekomen doelman Martin Berens in het lege doel, 1-0.

In de tweede helft probeerde Schoonebeek de gelijkmaker te forceren, maar had te weinig stootkracht. De ook al niet fitte Leon Steffens viel nog in als spits, maar kende weinig geluk bij zijn kopballen. In de 71e minuut viel de 2-0 eindstand vanaf de stip. Johan Bos werd de bal ontfutseld, en het corrigerend verdedigen eindigde met een valpartij van Bas Grobbe. Michel Overweg schoof de toegekende penalty binnen, 2-0.

Protos klom op de ranglijst en Schoonebeek zal de komende 2 weken de wonden likken, en zorgen dat de geblesseerde spelers weer speelklaar worden gestoomd.

HH