Zondag 5 maart 2017: EHS’85 – Schoonebeek 3 – 0  (0–0)

54 min: 1-0 Richard Fuhler
86 min: 2-0 Richard Fuhler
90 min: 3-0 Mark Linneman

Schoonebeek speelt onfortuinlijke wedstrijd tegen EHS’85

Schoonebeek kende tegen EHS’85 een middag met alleen maar tegenslag. Behalve de 3-0 nederlaag, liep Niek Huser een kuitbeenblessure op, en ging voor nader onderzoek naar de CHP-post. Bleef Johan Bos geblesseerd achter in de kleedkamer, en werd Max Bosch geblesseerd gewisseld. Ook liep Schoonebeek nog eens tegen 4 OW’s op.

Schoonebeek probeerde voetballend en combinerend grip op de wedstrijd te krijgen maar werd in de opbouw afgetroefd door een scherp en duels winnend EHS’85. De onberekenbare spelopvatting van de gastheren zorgde voor onrust In de Schoonebeekdefensie.

Pal na rust troefde Elwin de Jong verdediger Niek Weitering af, schoot vervolgens op de linkerpaal waarop Richard Fuhler attent reageerde en 1-0 binnenschoof. Schoonebeek drong wel aan voor de gelijkmaker, maar sprong slordig om met de kansen. EHS’85 stelde in de slotfase de verdiende overwinning veilig, door doelpunten van Richard Fuhler (2-0) en Mark Linneman (3-0)

HH