Zaterdag 4 februari 2017: Ter Apel JO17-1 – SWB JO17-1  2 – 3  (2 – 1)

SWB JO17-1 bekert door ten koste van Wilberts’ Ter Apel JO17-1

Zaterdag moest SWB JO17-1 voor de beker uit tegen Ter Apel JO17-1. De Schoonebeek hoofdtrainer Wilbert Arends is ook de trainer/coach van Ter Apel JO17-1. Op voorhand was dit dus al een beladen wedstrijd, des te meer omdat dit de laatste wedstrijd van Wilbert bij Ter Apel zou zijn. Hij wordt zaterdags hoofdtrainer bij NKVV.

Op het kunstgras in Ter Apel combineerde Ter Apel iets gemakkelijker, maar SWB compenseerde dit met een flinke portie werklust. De wedstrijd ging gelijk op en aan beide zijden ontstonden mogelijkheden, maar beide doelmannen (ook invaldoelman Jorn) wisten hun doel vooralsnog schoon te houden. Na ongeveer een kwartier wist Rick aan zijn directe tegenstander te ontsnappen, en alleen voor de keeper schoof hij beheerst binnen, 0-1. Na een half uur kon Ter Apel op gelijke hoogte komen. De organisatie was bij SWB even zoek en zo kon Ter Apel een (te) gemakkelijk gegeven strafschop benutten, 1-1. Dit leek ook de ruststand te worden, maar ver in blessuretijd wist Ter Apel nogmaals te profiteren van een onoplettendheid in de SWB defensie, 2-1.

De tweede helft had SWB weer de normale doelman Tom in het doel, en hij wist zijn doel schoon te houden. Ook in de tweede was duidelijk dat Ter Apel vaker op kunstgras speelt; het bleef makkelijker voetballen en kansen creëren. Ter Apel bleef ook de kansen missen, zelfs een onterecht gegeven strafschop werd via de buitenkant van de paal naast geschoten. SWB was veel effectiever; nadat de keeper van Ter Apel met geel er 10 minuten uitgestuurd was, passeerde Rick ook de invaldoelman, 2-2. Na ongeveer een half uur in de tweede helft kwam de einstand op het scorebord. Een prachtige aanval over links werd door Niels bekroond met een strakke schuiver in de bovenhoek, 2-3. Hierna probeerde Ter Apel nog van alles, maar de bal ging er niet meer in. SWB JO17-1 bekert dus verder en zit inmiddels bij de laatste 24.

Foto’s