SVBO wint ook tweede wedstrijd in TweeNul/Jako Beloftencompetitie

Anders dan de uitslag doet vermoeden was het spelbeeld meer in evenwicht. Het verschil werd ondermeer zichtbaar in het maken van keuzes en positiespel, dit is de ervaring die veel spelers van SVBO al hebben door het spelen op een hoger niveau. Maar dat is dan voor een ploeg als Schoonebeek juist de doelstelling voor het deelnemen aan de beloften competitie. Schoonebeek startte dan ook vel en binnen de eerste 10 minuten creëerde het dan ook al 3 doelrijke mogelijkheden, deze werden echter niet verzilverd.

Na deze 10 minuten kreeg SVBO de eerste doelkans en sloeg het overwicht in de wedstrijd over naar de ploeg uit Barger-Oosterveld. Dit resulteerde dan ook in de 1 – 0 voorsprong door Dylan Wessels voor SVBO. De wedstrijd golfde daarna in hoog tempo heen en weer en Schoonebeek kreeg meerdere kansen om de gelijkmaker te maken. Maar daar waar Schoonebeek verzuimde sloeg SVBO genadeloos toe door hun volgende kans wel te verzilveren, dit maal was het Thijs Bakker. De eerste helft leek af te stevenen op een 2-0 ruststand maar door balverlies op eigen helft werd het op slag van rust nog 3- 0 door Davy Wessels die de bal oppikte en vrij baan kreeg door de Schoonebeek defensie.

Mooie boog

In de rust werd geconstateerd dat deze wedstrijd nog niet gespeeld was en dat het eigen spel beter moest en dat kansen moesten worden verzilverd. Edfrin Sylvania had deze boodschap goed begrepen en nadat de scheidsrechter zijn beide assistenten en de keepers gevraagd hadden of ze klaar waren voor de tweede helft en dit bevestigd kreeg, schoot hij de bal direct vanaf de middenstip met een mooie boog over de keeper in het doel. Was er blijkbaar eentje toch nog niet helemaal bij de les en liet de keeper zich verrassen door dit schitterende schot. Direct na deze goal kreeg SVBO een vrije bal op zo’n 20 meter voor het doel en verdween het schot via de muur onhoudbaar in het Schoonebeek doel. Daar waar je dus net de aansluiting had, was Schoonebeek deze meteen weer kwijt. Na 10 minuten in het veld werden de “waardevolste” spelers deze wedstrijd namelijk Davy Wessels van SVBO en Edfrin Silvania van Schoonebeek gewisseld. En met name door de wissel van Davy Wessels kreeg Schoonebeek meer en meer overwicht maar daar waar het de eerste helft al niet lukte om de kansen om te zetten in doelpunten gebeurde dit in de 2e helft ook niet meer. Aan beide zijden waren nog enkele mooie kansen en idem reddingen van de keepers. Eindstand dus 4 -1 voor SVBO en Schoonebeek weer een ervaring rijker, toch nog 2 winnaars dus.