Zondag 28 april 2024: Sleen – Schoonebeek 4 – 0 (2-0)

Opstelling:

Martin Berens, Tim Slomp, Stijn Schepers, Leon Steffens, Davy Nijhof, Luca Kolmer (Dion Levelink), Maik Imming, Cas Kolmer (Thijs Harkema), Finn Buursma, Dennis Striper (Chiel Steffens) en Remco Huser.

Scheidsrechter: G. Berends

Gele kaarten: Ranil Briek en Jacques Koops (Sleen)

7 min: 1-0 Jacques Koops
44 min: 2-0 Arjan Goeree
60 min: 3-0 Jesmer Warmolts
62 min: 4-0 Arjan Goeree

Aangeslagen Schoonebeek ook ten onder in Sleen

Het aantal geblesseerden en afwezigen bij Schoonebeek begint steeds meer zijn tol te heffen. Met een veredeld JO17-elftal was Schoonebeek ook niet opgewassen tegen Sleen. Na een eenzijdige wedstrijd werd het uiteindelijk 4-0 voor Sleen.

Door allerlei blessures en een schorsing startte Schoonebeek deze middag met vier JO17-spelers in de basis, en er zaten ook nog twee op de bank. Voor de toekomst ziet dat er wel goed uit, maar op dit moment is dat te weinig. Sleen schoot uit de startblokken en in de 7e minuut was het al direct raak. Arjan Goeree schoot strak voorlangs, Jasper Ruinemans schoot bij de tweede paal in, doelman Martin Berens redde nog maar Jacques Koops kon van dichtbij binnen tikken, 1-0. Schoonebeek probeerde het wel maar er lukte vrij weinig, Maik Imming was nog het dichts bij een doelpunt, zijn lob werd door doelman Niels Kloppenburg nog net over de lat getikt. Sleen kon verder naar hartenlust aanvallen maar was vrij slordig in het afwerken. Het duurde tot de 44e minuut voordat de tweede erin lag. Arjan Goeree soleerde door het centrum van de Schoonebeek verdediging en tikte de bal beheerst langs doelman Berens, 2-0.

Direct na rust had Schoonebeek een kleine opleving en kreeg een paar kansen, maar tot scoren kwam men niet. Daarna nam Sleen het initiatief weer over en lag doelman Berens weer geregeld in de weg. In de 60e minuut een steekbal op Jesmer Warmolts die alleen voor doelman Berens de bal in de verre hoek schoot, 3-0. Vlak daarna in de 62e minuut zag scheidsrechter Berends een buiteling van Ranil Briek aan voor een overtreding en legde de bal op de stip. Arjan Goeree schoot de strafschop onberispelijk binnen, 4-0.

Degradatie lijkt voor Schoonebeek inmiddels onafwendbaar; nog 4 wedstrijden te gaan en 8 punten achterstand op een nacompetitieplek, en volgende week komt ook nog aanstaand kampioen Raptim op bezoek.