Zondag 1 maart 2020: Sleen – Schoonebeek 2 – 0 (2-0)

14 min: 1-0 Jeroen Mens
25 min: 2-0 Marc Dekker

Schoonebeek doet slechte zaken in 2e periode

Bij een overwinning op Sleen zou Schoonebeek alleen aan de leiding komen in de tweede periode. Schoonebeek had het meeste balbezit, maar Sleen was veel effectiever in het benutten van de kansen. Zo won Sleen dus met 2-0 en gaat nu alleen aan de leiding in de tweede periode.

Ondanks dat het de eerste helft tegen de wind in voetbalde had Schoonebeek vanaf de aftrap een veldoverwicht. Het drong Sleen terug op de eigen helft en dwong diverse vrije ballen en kansjes af, helaas waren de voorwaartsen niet scherp genoeg. Sleen was dat wel in de 14e minuut, een slechte uittrap van doelman Berens werd door Arjan Goeree opgepikt en direct laag voor het doel getrokken, Jeroen Mens kon bij de tweede paal simpel binnen tikken. Zo betekende het eerste schot op doel voor Sleen direct de 1-0 voorsprong. Schoonebeek was hierdoor wat van slag en in de 19e minuut kreeg Sleen de volgende grote kans, maar nu redde doelman Berens bekwaam. In de 25e verloor Justin Katuin de bal aan Marc Dekker, Dekker aarzelde niet en schoot de bal in de verre hoek binnen. Drie schoten op doel, en een 2-0 voorsprong voor Sleen. Hierna herpakte Schoonebeek zich en drong Sleen weer terug. In de 38e minuut had Niek Huser de aansluittreffer moeten scoren. Hij stond aan het eind van een goede aanval; steekbal van Johan Bos op Jeffrey Berens, Berens zette voor op de geheel vrij staande Huser, maar Huser kopte van binnen de vijf meter naast. In de tegenaanval toucheerde de Sleen spits nog de lat, waardoor de rust werd bereikt met 2-0.

Na de thee ging Schoonebeek voor de wind aan, en drong Sleen weer terug. Sleen wachtte geduldig op de fouten van Schoonebeek en probeerde via een “Getafe” tactiek de wedstrijd te ontregelen. Net als bij Ajax liet ook hier de scheids het allemaal toe en trok alleen kaarten voor de Schoonebeek spelers die er iets van zeiden. Ondanks de vele irritaties in het veld kreeg Schoonebeek nog diverse mogelijkheden op een beter resultaat, vooral Leon Steffens was een aantal keren dichtbij een treffer. Sleen had met enkele snelle uitvallen de wedstrijd eerder kunnen beslissen, maar doelman Berens was niet meer te passeren. Het hoogtepunt van de irritaties was in de 63e minuut; de spits van Sleen liep tegen Tim Slomp aan en stortte met veel theater ter aarde, Slomp verwachtte een vrije bal mee te krijgen maar kreeg tot ieders verbazing een rode kaart voorgeschoteld. Ook met tien man bleef Schoonebeek de betere ploeg, maar doelpunten maken bleek deze middag te lastig.

Zo bleek een slappe periode in de eerste helft funest voor Schoonebeek, Sleen was effectief en profiteerde optimaal waardoor het nu aan de leiding gaat in de tweede periode. Ook de regen en hagelbuien en het optreden van de scheids hadden geen positieve invloed op de wedstrijd deze middag. Volgende week kan Schoonebeek zich revancheren thuis tegen VIOS (O), Sleen moet dan op bezoek bij EHS.

Geen fotobeschrijving beschikbaar.