Zondag 2 december 2018: Schoonebeek – Bargeres 2 – 0  (1–0)

6 min: 1-0 Niels Striper
90 min: 2-0 Ric Smit

Schoonebeek stelt pas in slotseconden verdiende winst tegen Bargeres veilig

Nadat Schoonebeek vorige week een puntje had meegenomen uit Schoonoord, kwam deze zondag Bargeres op bezoek. Om uit de onderste regionen weg te komen, was een overwinning een bittere noodzaak. Voor Bargeres stond eigenlijk hetzelfde op het spel. Met doelpunten in de zesde en 96e minuut besliste Schoonebeek deze kelderkraker in zijn voordeel. De 2-0 overwinning kwam daarmee terecht bij de ploeg die daar het meeste recht op had.

Schoonebeek liet gelijk vanaf het begin zien dat het de punten deze middag in eigen huis wilde houden. In de zesde minuut stuurde Justin Katuin Niels Striper diep, Striper verlengde de bal in één keer op Niek Huser, Huser zette fraai voor waar de doorgelopen Striper zijn eerste doelpunt voor Schoonebeek 1 in het lege doel kon schuiven, 1-0. Verder ging het in de eerste helft redelijk gelijk op, Bargeres voetbalde aardig mee maar Schoonebeek had de betere mogelijkheden. Vlak voor rust leek Schoonebeek op 2-0 te komen; Keeper de Labije van Bargeres kon een strak afstandsschot van Justin Katuin niet onder controle houden, Niek Huser was er als de kippen bij en tikte binnen. De goed leidende scheidsrechter van der Veen wees gedecideerd naar de middenstip, maar de assistent van Bargeres dacht er anders over. Na overleg werd besloten dat Huser buitenspel zou hebben gestaan op het moment van schieten, en zo werd deze terechte goal afgekeurd. Dus ruststand slechts 1-0.

Na rust kreeg zakte Schoonebeek in en liet Bargeres komen. Bargeres mocht steeds ver opstomen op de Schoonebeekhelft en de gastheren speelden dus met vuur. Gelukkig voor Schoonebeek wist een onmachtig Bargeres het eigen aandringen niet te verzilveren. Schoonebeek daarentegen was via messcherpe uitvallen diverse malen levensgevaarlijk, maar verzuimde het de score op te voeren. Zo mikten Niels Striper en Leon Steffens beide in kansrijke situaties te hoog, en wist de Labije schoten van Huser, Beerlink en Steffens te pareren. In echt de laatste seconden schoot Niek Huser op doel, de bal werd gepareerd door doelman de Labije en rolde voor de voeten van Niels Striper, deze legde slim breed en de ingevallen Ric Smit kon de 2-0 eindstand binnen tikken. Bargeres hoefde niet meer af te trappen, want Scheids van der Veen floot direct voor het einde.

Met deze terechte 2-0 overwinning stijgt Schoonebeek weer een plekje op de ranglijst, en zal het ook het zelfvertrouwen weer vergroten. Met de uitwedstrijd tegen Witteveense Boys op het programma, zal deze lijn doorgetrokken moeten worden. Bargeres krijgt koploper Pesse op bezoek, en heeft daarmee wederom een pittige wedstrijd op het programma.

HH/PS