Donderdag 3 mei 2018: Schoonebeek – EHS’85 1 – 5  (0–4)

10 min: 0-1 Wouter Smit
13 min: 0-2 Richard Fuhler
22 min: 0-3 Mark Linneman
25 min: 0-4 Mark Linneman
81 min: 0-5 Yaro Willems
84 min: 1-5 Leon Steffens

Complete offday voor Schoonebeek tegen EHS’85

Daar waar je mag verwachten dat er een strijdbaar Schoonebeek binnen de lijnen zou staan, omdat een directe concurrent voor de nacompetitie EHS’85 op bezoek kwam, leek Schoonebeek wel volledig verlamd. Binnen een half uur stond er 0-4 op het scorebord, en met de 1-5 eindstand liep de strijd voor nacompetitie een flinke deuk op.

Schoonebeek kende dus een complete offday. Zoals wel vaker de laatste jaren, als Schoonebeek in de buurt van prijzen begint te komen, verkrampte de selectie in de beslissende wedstrijden. Het begin was nog helemaal niet zo slecht, maar na de eerste tegenslag was Schoonebeek het spoor volledig bijster. Dit gebeurde in de 10e minuut, een hoge voorzet werd door de vrijstaande Wouter Smit prachtig over doelman Martin Berens binnen gekruld, 0-1. Direct daarop in de 13e minuut volgde de 0-2, een teruggetrokken bal werd door Richard Fuhler binnen geschoven. Vervolgens, in de 22e en 25e minuut, werd er door scheidsrechter Jeffrey Lubberts uit Hoogeveen gemakkelijk twee strafschoppen gegeven. Beide werden benut door Mark Linneman zodat er al binnen een half uur 0-4 op het scorebord stond, dit was tevens de ruststand.

In de tweede helft probeerde Schoonebeek nog wel iets te forceren, maar echt een vuist kon het nooit maken. EHS vergrootte zelf de voorsprong in de 81e minuut nog naar 0-5, door Yaro Willems die de derde gemakkelijk gegeven strafschop van de avond benutte. In de 85e minuut maakte Leon Steffens nog de eretreffer voor Schoonebeek, hij kopte raak uit een corner, 1-5. Daarna werd er niet meer gescoord zodat EHS een vrij simpele overwinning boekte, maar voor Schoonebeek was dit een zeer teleurstellend resultaat.

De thuiswedstrijd tegen EHS’85 eindigde voor Schoonebeek zo in een debacle. Behalve de teleurstellende forse nederlaag liep het ook nog eens vele gele kaarten op; 6 stuks, en viel doelman Berens geblesseerd uit na een wilde charge van een EHS aanvaller. Komende zondag kan Schoonebeek gelijk revanche halen uit bij Valther Boys. EHS gaat zondag op bezoek bij de volgende concurrent Sweel.

HH/PS