v.v. Schoonebeek is drie gediplomeerde scheidsrechters rijker.

Afgelopen september gingen Niels Striper, Meike Steffens, Daniël Roosken en Sander Rohling naar de KNVB cursus verenigingsscheidsrechter. In het voorjaar waren ze al geslaagd voor de pupillen scheidsrechter cursus en wilden verder als scheidsrechter op een heel veld.

De cursus bestond uit 4 lesavonden en 4 wedstrijden fluiten met een begeleider erbij. Omdat niet alle 4 cursisten bij vv Schoonebeek hun wedstrijden konden fluiten in een paar maanden tijd, konden de cursisten ook fluiten bij de buurverenigingen Weiteveense Boys en SVV ’04. Hiervoor willen we deze verenigingen hartelijk bedanken.

Op de laatste lesavond moest er ook nog een spelregeltest afgelegd worden. Niels, Meike en Daniël sloten de cursus met goed gevolg af. Ze haalden op alle 3 onderdelen een ruime voldoende. Aan het eind van de cursus werden de diploma’s uitgereikt door de cursusleider van de KNVB, Albert Jan Benjamins.

Voor de vereniging betekent dit weer een uitbreiding van het scheidsrechterskorps. Helaas moest Sander de 3e en de 4e lesavond missen vanwege werkzaamheden overver, met als gevolg dat hij ook de spelregeltoets niet kon doen. Hij is wel geslaagd voor het praktijk gedeelte, het fluiten van de wedstrijden.

In het voorjaar is er weer een nieuwe cursus. Daar heeft Sander de mogelijkheid om dan bij de 3e en 4e lesavond aan te schuiven, zodat hij alsnog zijn diploma kan halen.
Niels, Meike en Daniël van harte gefeliciteerd en Sander veel succes nog in het voorjaar.

De scheidsrechtercommissie